logo
Diecezja Warszawska Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP składa się z 21 Parafii:
Warszawa

ZELÓW

Wyjazd łódzkiej młodzieży na konferencję: Buntownik z Wyboru

2018-04-06
O swoich wrażeniach z wyjazdu łódzkiej młodzieżówki na Konferencję Młodych "Buntownik z wyboru" opowiada Justyna Nykiel.

W dniach 23-25.03.2018 mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wyjeździe do Dzięgielowa, niedaleko Cieszyna. W piątkowy wieczór, w ośmioosobowym składzie około godz. 23:00, przyjechaliśmy do domu parafialnego w Dzięgielowie, gdzie pomimo późnej godziny, czekał na nas ksiądz Marek Londzin. Następnego dnia, po pysznym śniadanku, poświęciliśmy czas na modlitwę i zaśpiewanie kilku pieśni. Nie obyło się też oczywiście bez krótkiego spaceru po okolicy:)

Następnie wyjechaliśmy do Skoczowa, na młodzieżową konferencję "Buntownik z wyboru", organizowaną przez młodzież Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Dzięgielowie. Po drodze oglądaliśmy pobliskie kościoły ewangelickie. Po odebraniu naszych identyfikatorów uczestniczyliśmy w trzech interesujących wykładach. Pierwszy, prowadzony przez Mateusza Mendrocha, dotyczył stosunku ludzi do Biblii. Zastanawialiśmy się dlaczego tak często podważamy autentyczność Pisma Świętego, pomimo wielu istniejących na nie dowodów. Prelegentem drugiego wykładu był ks. Tymoteusz Bujok, który spojrzał na główny temat z punktu widzenia trzech postaci biblijnych - Adama, Mojżesza i Jonasza. W każdej z przedstawionych historii przewijał się motyw krzaka, natomiast przewodnim tematem zostało powołanie, jakie postaci te otrzymały od Boga. Ostatnia z prezentacji, którą przedstawił nam ksiądz Robert Augustyn, apelowała do nas abyśmy byli sobą, a naszą wiarę łączyli z pasjami i swoim życiem codziennym.

W przerwach pomiędzy wykładami, mogliśmy wraz z dzięgielowskim zespołem DlaTego, uwielbiać Pana poprzez liczne pieśni, poznać nowe osoby, zjeść dobre ciasta i pizzę czy wypić ciepłą herbatkę. Po długim dniu, pełnym wrażeń, pojechaliśmy na nocne zwiedzanie Cieszyna, a po powrocie do domu parafialnego integrowaliśmy się, już we własnym gronie, grając w gry planszowe i rozmawiając.

W niedzielę z samego rana byliśmy na nabożeństwie w kościele w Dzięgielowie, a potem pojechaliśmy jeszcze raz zobaczyć panoramę Cieszyna, oraz znajdującą się tam rotundę. Po wesołej podróży dotarliśmy bezpiecznie do Łodzi W ten niezapomniany weekend nie tylko nauczyliśmy się czegoś na konferencji, ale też jeszcze bardziej zaprzyjaźniliśmy się ze sobą i miło spędziliśmy czas. Mamy nadzieję, że kolejne wyjazdy będą równie ciekawe i wyjątkowe, a ten na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.

Zdjęcie: Kornelia Arndt

2023-12-07 Rozmowy pod kopułą: Europa-Kościół-Ekumenia
2023-11-14 Pasterz na czas próby
2023-11-18 Diecezjalne Śniadanie dla Kobiet w Łodzi
"Nie trwóżcie się! Jezusa szukacie Nazareńskiego, ukrzyżowanego; wstał z martwych, nie ma go tu, oto miejsce, gdzie złożono."

Mk 16,6

prezent.cme.org.pl

luteranie.pl

ewangelicy.pl

diakonia.org.pl

cme.org.pl

Aktualności  |   W co wierzymy  |   Diecezja  |   Nasze parafie  |   Galeria  |   Materiały  |   Kontakt  |